Blogi

Koodersin väen mietteitä asioista.

Generalisti vs erikoistuja - Kuka niitä töitä saa?

Jos sinulla on ongelmaa tietotekniikan kanssa, niin sinä yleensä "tiedät tyypin" jolle soittaa ja hän osaa auttaa. Se kenelle soitat on spesialisti, mutta sinä olet generalisti: Et tiedä miten ongelma ratkaistaan, mutta tiedät mitä tehdä, jotta ongelma ratkeaa. Generalistia voisikin ajatella eräänlaisena tirehtöörinä.

Lukaseppa

Näin uudistat brändisi - #MitäVattua podcast #288

Facesta ja IGstä tuli Meta ja Twitteri on muuttumassa vain X-kirjaimeen. Brändiuudistus ei ole aina ihan yksinkertainen prosessi kun brändi on pääasiassa mielikuvia. Brändisi on siis se mitä sinusta puhutaan selkäsi takana. Tänään käydään läpi mitä kaikkea tarvitaan onnistuneeseen brändiuudistukseen.

Lukaseppa

Tehdään oma somemme - #MitäVattua podcast #286

Taitaa olla paras ratkaisu tässä kohtaa tehdä vaan kokonaan oma some. Minkälaista somea maailma tällä hetkellä kaipaa ja miten voisimme erottua muista?

Lukaseppa

Algoritmien kätkemä: Uudelleensuosittelu ja kadonneet kanavat - #MitäVattua podcast #283

Suosittelualgoritmit ovat menneet jatkuvasti oudompaan suuntaan. Tilattuja ja seurattuja tilejä ei löydy mistään ja katselusuosituksiin tulee 10 vuotta vanhoja videoita jotka on jo katsottu moneen kertaan.

Lukaseppa

Mitä nettisivut maksaa - #MitäVattua podcast #282

Nettisivuille on yhtä monta hintaa kuin on tekijöitäkin. Mitkä asiat hintaan vaikuttaa ja mistä edes kannattaa maksaa?

Lukaseppa

Kannattaako trendejä seurata - #MitäVattua podcast #280

Cha cha chaa ja hihat on vihreät ja algoritmit suosii lyhyitä videoita. Minkälaisiin trendeihin kannattaa tarttua vai onko niiden perässä pyöriminen täysin turhaa?

Lukaseppa

Älä lyö ihmisiä firman hupparissa - #MitäVattua podcast #278

Vaikkapa messutilanteessa palvelua vaille jäädessä voi tulla kävijöille olo ettei minun asiakkuuteni kiinnosta. Kaikki mitä firman hupparissa taikka firman logollisella ajoneuvolla tekee nähdään sivullisten silmin helposti yrityksen toimintana vaikka asia ei tapahtuisi työajalla.

Lukaseppa

Ovathan tarjouksenne helppolukuisia

Asiakas ostaa ihmiseltä johon se luottaa ja yleensä luotetaan ihminen jonka kanssa kokee tulevansa ymmärretyksi ja jota itse tuntuu ymmärtävänsä.

Lukaseppa