Koodersin väen mietteitä asioista.
Cha cha chaa ja hihat on vihreät ja algoritmit suosii lyhyitä videoita. Minkälaisiin trendeihin kannattaa tarttua vai onko niiden perässä pyöriminen täysin turhaa?
Paras kamera on sellainen joka löytyy taskusta ja 5€ värikynilläkin voi piirtää. Tänään Koodersin leidien keskutelussa mikä on välineiden rooli tuotetun työn tasossa.
Vaikkapa messutilanteessa palvelua vaille jäädessä voi tulla kävijöille olo ettei minun asiakkuuteni kiinnosta. Kaikki mitä firman hupparissa taikka firman logollisella ajoneuvolla tekee nähdään sivullisten silmin helposti yrityksen toimintana vaikka asia ei tapahtuisi työajalla.
Yrityskauppoja tehdään monesta syystä ja aina ei osteta käytännössä koko yritystä vaan vaikkapa tiimi yrityksen sisältä taikka ytimestä. Segan Rovio-shoppailut nostivat asiaa pinnalle jonka johdosta lähdettiin pohtimaan mitä Kooders tekisi ja on tehnyt rahasäkkien edessä.
Iso osa ihmisistä kuvaa videonsa kännykällä ja lähettää ne johonkin some tai chattipalveluun. Sitten vastaanottaja myös katsoo videot suoraan kännykästä. Oliko kaiken tämän pakkauksen ja pienen ruudun jäljiltä sitten mitään hyötyä siitä, että videon alkuperäinen tarkkuus oli 8k ja tiedoston koko monta gigaa?
Kaikki pitää saada nyt heti ja just miulle ja mielellään ilmaiseksi. Mitä tapahtuu ihmisen päässä joka ajattelee, että maailma ja sen ihmiset on vain häntä varten ja miten tällaiset henkilöt näkyvät työelämässä?
Monet rekryilmoitukset vaativat tekijöiltä kuuta taivaalta, mutta mitä siellä työpaikoilla oikeasti toivotaan koodareilta? Pääjuttuina esille nousivat ongelmanratkaisukyky, kommunikointitaito, ajanhallinta, yksityiskohtien huomiointi, yhteistyötaidot, muuntautumiskyky, kyky ongelman tunnistamiseen ja draivi jatkuvaan oppimiseen.
Pizzalistalla on tuotteistamisen avulla asiakkaille annettu esimerkkejä joista voi valita sopivan lätyn ja listan lopusta löytyy myös optio omiin täytteisiin. Tuotteistamisella asioista tehdään siis helppoa ostaa ja helppoa myydä. Tänään Miikka saarnaa Tiinalle tuotteistamisesta ja toivon mukaan myös kuulijana saatte tästä kimmokkeita omiin tuotteistamisen tarpeisiinne!