Koodersin väen mietteitä asioista.
Yrityskauppoja tehdään monesta syystä ja aina ei osteta käytännössä koko yritystä vaan vaikkapa tiimi yrityksen sisältä taikka ytimestä. Segan Rovio-shoppailut nostivat asiaa pinnalle jonka johdosta lähdettiin pohtimaan mitä Kooders tekisi ja on tehnyt rahasäkkien edessä.
Koulutuksia saa nykyään läpi vain olemalla paikalla. Käytä se bootcampin aika vaikka hyvän portfolion tekemiseen!
Kaikki pitää saada nyt heti ja just miulle ja mielellään ilmaiseksi. Mitä tapahtuu ihmisen päässä joka ajattelee, että maailma ja sen ihmiset on vain häntä varten ja miten tällaiset henkilöt näkyvät työelämässä?
Monet rekryilmoitukset vaativat tekijöiltä kuuta taivaalta, mutta mitä siellä työpaikoilla oikeasti toivotaan koodareilta? Pääjuttuina esille nousivat ongelmanratkaisukyky, kommunikointitaito, ajanhallinta, yksityiskohtien huomiointi, yhteistyötaidot, muuntautumiskyky, kyky ongelman tunnistamiseen ja draivi jatkuvaan oppimiseen.
Asiakas ostaa ihmiseltä johon se luottaa ja yleensä luotetaan ihminen jonka kanssa kokee tulevansa ymmärretyksi ja jota itse tuntuu ymmärtävänsä.
Pizzalistalla on tuotteistamisen avulla asiakkaille annettu esimerkkejä joista voi valita sopivan lätyn ja listan lopusta löytyy myös optio omiin täytteisiin. Tuotteistamisella asioista tehdään siis helppoa ostaa ja helppoa myydä. Tänään Miikka saarnaa Tiinalle tuotteistamisesta ja toivon mukaan myös kuulijana saatte tästä kimmokkeita omiin tuotteistamisen tarpeisiinne!
Voiko koodifirmaan luottaa vaatekauppiaana ja miksi koodarit edes haluaisivat myydä vaatteita? Meidän päästä katsottuna tekemisemme ytimessä on ihmisten arjen helpottaminen joten ihanat vaatteet tuntuisivat lähes luontevalta jatkeelta.
Niin, mitä Shakespeare mahtaisi ajatella, kun tekoäly sanoittaisi kokonaisen näytelmän? Olen seurannut tekoälyjen kehitystä kasvavalla mielenkiinnolla. Jatkuvasti uusia ominaisuuksia sisältäviä ja alati yhä älykkäämmäksi kehittyviä tekoälyjä syntyy kuin sieniä sateella.