Kooders early years: Tunnistakaa vahvuutenne!

25.07.2019 08:59:00

Terveppä terve!

Tänään kerron Koodersin historian kautta ajatuksiani siitä, kuinka omat vahvuudet kannattaa ottaa ISOSTI huomioon etenkin toiminnan alkuvaiheessa.

Jo alkumetreillä lähdettiin tekemisessä metsään, kun alusta asti tarjottiin räätälöityä koodia. Tällainen "tuote" vaatisi aktiivista myyntiä johon osaamista ei ollut alkuunkaan. Alkumetrien strategia olisi vaatinut jonkun mallin joka tukisi Koodersin VAHVUUKSIA eli tässä tapauksessa ongelmanratkaisua.

Rekrytoinnissa kuitenkin mielestäni onnistuttiin. Ei lähdetty etsimään valmiita konkareita vaan etsittiin nälkäisiä, innokkaita ja intohimoisia tyyppejä jotka sitten OPETETTIIN koodaamaan. Rekrytoimisen pitäisi mielestäni ehdottomasti olla suunnitelmallista, eikä reaktiivista. Näin koodari ehditään koulia talon tavoille kaikessa rauhassa, eikä tarvitse nakata uusia rekryjä suoraan altaan syvään päähän. "Ala tekemään tätä".

Videollapa vähän avaudunkin siitä, että jos yksi äijä pystyy pyörittämään firmaa ja kouluttamaan koodarin pitäisi se onnistua myös isommilla taloilla. Jonkun verran tulee ajatuksia myös mikromanageroinnista ja johtamisesta yleensä, mutta en kaikkea spoilaa tässä tekstiosuudessa.


Videolla mainittuja bloggailuja

Suosittelumarkkinointi on tehokasta

Sisältömarkkinointi podcast Arttu Käyhkön kanssa (Rookie Communications)

Ajatuksia osaajapulasta

Brändää vaikka olisit minkä kokoinen

Muita blogeja tältä tyypiltä

5 vinkkiä ohjelmistoprototyypin tilaamiseen

Ota ainakin nämä 5 asiaa huomioon ohjelmistoprototyyppiä tilatessa!

Lukaseppa

Etäpodcastin kuvaamisen opas [OBS - Open Broadcaster Software]

Näillä ohjeilla voit kuvata podcasteja millä tahansa videoneuvottelu ohjelmalla.

Lukaseppa

Maksullinen ei ole aina parempi

Markkinoilla on yllättävän paljon ohjelmistoja videoneuvotteluihin, pikaviestintään, livestreamaamiseen ja videoeditointiin jotka ovat jopa parempia kuin maksulliset sisaruksensa.

Lukaseppa