Kooders early years: Tunnistakaa vahvuutenne!

25.07.2019 08:59:00

Terveppä terve!

Tänään kerron Koodersin historian kautta ajatuksiani siitä, kuinka omat vahvuudet kannattaa ottaa ISOSTI huomioon etenkin toiminnan alkuvaiheessa.

Jo alkumetreillä lähdettiin tekemisessä metsään, kun alusta asti tarjottiin räätälöityä koodia. Tällainen "tuote" vaatisi aktiivista myyntiä johon osaamista ei ollut alkuunkaan. Alkumetrien strategia olisi vaatinut jonkun mallin joka tukisi Koodersin VAHVUUKSIA eli tässä tapauksessa ongelmanratkaisua.

Rekrytoinnissa kuitenkin mielestäni onnistuttiin. Ei lähdetty etsimään valmiita konkareita vaan etsittiin nälkäisiä, innokkaita ja intohimoisia tyyppejä jotka sitten OPETETTIIN koodaamaan. Rekrytoimisen pitäisi mielestäni ehdottomasti olla suunnitelmallista, eikä reaktiivista. Näin koodari ehditään koulia talon tavoille kaikessa rauhassa, eikä tarvitse nakata uusia rekryjä suoraan altaan syvään päähän. "Ala tekemään tätä".

Videollapa vähän avaudunkin siitä, että jos yksi äijä pystyy pyörittämään firmaa ja kouluttamaan koodarin pitäisi se onnistua myös isommilla taloilla. Jonkun verran tulee ajatuksia myös mikromanageroinnista ja johtamisesta yleensä, mutta en kaikkea spoilaa tässä tekstiosuudessa.


Videolla mainittuja bloggailuja

Suosittelumarkkinointi on tehokasta

Sisältömarkkinointi podcast Arttu Käyhkön kanssa (Rookie Communications)

Ajatuksia osaajapulasta

Brändää vaikka olisit minkä kokoinen

Muita blogeja tältä tyypiltä

Markkinoi edes vattu jotenkin!

Pasi Rautio aikanaan koulutuksensakkin nimesi ”Tee nyt yrittäjä v*ttu edes jotain!” ja tätä viestiä allekirjoitan.

Lukaseppa

Olisiko aika uusia nettisivut?

Lähes jokainen ostoprosessi alkaa verkosta. Löytyyhän edustamasi yritys googlaamalla tarjoamianne palveluita?

Lukaseppa

Digiloikka alle satasella!

Jos lähtee digiloikalle ei kaikkea tarvitse uusia kerralla. Kustannukset on mahdollista pitää erittäin hillittyinä!

Lukaseppa