Nörtti avautuu kaupankäynnistä verkossa

20.08.2020 09:16:26
Kerta seksi myy, niin tässä paljasta pintaa

Mie oon niin kateellinen teille jotka myytte fyysisiä tuotteita (jos luet tätä ja et myy fyysisiä tuotteita, niin leiki nyt mukana...). Tiedätte miten paljon se on teille maksanut. Voitte testailla tuotetta ihan itse. Tehdä siitä arvosteluita. Ottaa hyviä valokuvia ja videoita monesta suunnasta. Kertoa tarkat mitat ja muut tiedot.

Ja mihinkään näistä ei vielä välttämättä tarvittu kuin yksi ihminen teidän omasta firmasta. Mittanauha löytyy monelta toimistolta tai viimeistään kotoa, kamerat on kännykässä ja monella ihmisellä on pääsy jopa interweppiin josta voipi vaikka apinoida muista kaupoista mitä tietoa ihmiset haluavat vähintään tietää.

Voitte myös etsiä paikallisen firman ja/tai sometykin joka somettaa kivan näköisesti ja nakata tuotteen heille testiin. Jopa annatte tuotteen ja vastineeksi pyydätte jonkinlaisen arvostelun. Sitten se arvostelukin on ulkoistettu!

 

Silti harmillisen moni yritys tekee sen tietoisen valinnan, että jättää kaiken tämän tekemättä, ottaa 30 vuotta vanhalla kameralla kuvan tuotteesta ja länttää sen sivuille. Sitten kun sivustovierailija löytää tämän eliitti yksikön komeilee tuotetietoina

 

<Yksi äärimmäisen epäedustava kuva>
Ankka 1kpl puun värinen
PYYDÄ TARJOUS

 

Uskallan sanoa, että pelkästään Joensuussa moni firma saisi suoraan moninkertaistettua myyntinsä kun olisi hinnat näkyvillä tai jopa vaihtoehto ostaa tuote suoraan sivuilta. Hakukoneet tarjoaisivat paikallisille ensisijaisesti maantieteellisesti lähellä myynnissä olevia vaihtoehtoja etenkin jos ne on mahdollista ostaa perinteiseen verkkokauppaan verrattavalla tavalla. Hakukoneet auttaa teitä tässäkin!

 

Itse haluaisin pystyä ostamaan Joensuusta enemmän siten, että voisin hoitaa koko ostoprosessin netissä. Okei ehkä se jollekin on hirmu nurinkurista, että halutaan ostaa omasta kaupungista käymättä paikanpäällä jossain omassa kaupungissa. Itselläni taustalla on kuitenkin periaate paikallisten yritysten tukemisesta aina kun mahdollista. Mutta ei voi paljoa tukea kun ostaminen tehdään niin vaikeaksi. Vienosti toivoin, että tämä poikkeusaika herättäisi useampia firmoja siihen, että ehkä se internet tulee vielä yleistymään ja sitäkin kannattaisi kohdella varteenotettavana myyntikanavana NYKYAIKAISELLA TAVALLA.

 

Jos asiasta yrittää mainita suoraan yritykselle niin lähtee usein hillitön puolustus päälle. Vaikka mainitset viestin alussa miten jo olin teiltä tilaamassa tätä tuotetta ja huomasin, että teillä on tämmöiset asiat vähän hassusti. Oletteko harkinneet verkkokaupan perustamista, että asiakkaan olisi helpompi ostaa? Sittenpä saadaan vastauksena "Meillä on hyvin toiminut, että pyydetään lähettämään sähköpostia. Meillä on valmis asiakaskunta".

 

Mielenkiintoinen ratkaisu yrittäjältä:

  1. Ohitetaan kokonaan että yritän ensisijaisesti ostaa. Olisi voinut hoitaa myymisen loppuun ennen kilpien ylös nostamista tai ainakin sieltä kilven ohitse
  2. Miksi ei haluta uusia asiakkaita? Eikö olisi mukavampaa palvella myös muita ihmisiä kuin kädet ristissä odotella niitä entisiä palaamaan? Toisaalta jos tekemistä aidosti riittää jatkuvalla syötöllä olen itse puolestani tyrkyttämässä kehitystä ihan turhaan. Myönnän sen.
  3. Ei mietitä yhtään asiakkaan näkökulmaa. AINA se vastalause viittaa siihen, mitenkä kätevästi MYYJÄLLÄ asia onnistuu. Eikö olis hyvä, että kokemus olisi OSTAJALLE jouheva?


En tiedä. Nämä on vain yhden nörtin aamusuihkun jälkeiset mietteet. Turhauttaa vaan niin juupelisti miten moni yritys ampuu itseään jalkaan ja sitten ihmettelee kun jalkaan sattuu...

Muita blogeja tältä tyypiltä

Taas rekrytään koodareita

Onko otsikko hypoteettinen ajatus nykyhetkestä maailmalla vai konkreettinen ilmoitusasia?

Lukaseppa

MyDay: Miikka

Tänään seurataan päivää pomomiehen elikkäs Miikan perässä. Video muotoon päätyi tämäkin päivän seuraus.

Lukaseppa

5 vinkkiä nettisivujen hakukonenäkyvyyteen

Tiiviissä paketissa viisi vinkkiä jolla voit edistää hakukoneiden sinusta tiedon löytämistä.

Lukaseppa