Sisältömarkkinointi on internetin ja sosiaalisen median myötä syntynyt markkinointitekniikka, jossa tuotteen tai palvelun kohderyhmälle tuotetaan sen arvostamaa, sille hyödyllistä sekä jatkuvaa ja johdonmukaista markkinointiviestintää ja muuta mediasisältöä sen parhaiten tavoittavissa kanavissa. Sisältömarkkinoinnin tavoitteena on sitouttaa nykyisiä asiakkaita pysymään asiakkaina, hankkia uusia ja markkinoida kaikille kannattavasti.
Markkinoinnin tulee aina olla tavoitteellista ja nämä tavoitteet voivat näyttää joskus hyvin erilaisilta. Yksi sisältömarkkinoinnin keino on pitää vaikka podcastia jossa selitetään mitä on sisältömarkkinointi tai jakaa joka arkipäivä RookieTippejä sosiaalisen median kanaviin.
Maailma menee siihen suuntaan, että pian ei ole muuta markkinointia kuin sisältömarkkinointi.
Vieraana Rookie Communicationsin perustaja Arttu Käyhkö
Maailma kehittyy kovaa tahtia, mutta uusien teknologioiden käyttöönoton hitaus jarruttaa asioiden helpottumista.
Mediassa on käytetty paljon sanoitusta "ala TARVITSEE naisia" ja tänään pohdimme tarvitseeko mikään ala tai yhteisö välttämättä kiintiöitä.
Milloin itseään voi kutsua ammattilaiseksi? Vieläkö on mahdollista käydä keskustelua keskustelun ilosta vai pitääkö kaiken sanotun taustalla olla tukku faktaa ja tutkimuksia?
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä