Samalla tapaa kuin koodari-tittelin alla olevat ihmiset tekevät hyvin erilaisia työtehtäviä, myös graafikot kamppailevat samassa suossa.
Tämän takia ei kannata aina olettaa, että jokainen graafikko osaa suunnitella ulkoasun nettisivuille. Samalla tavalla kuin jokaiselta koodarilta ei voi olettaa, että hän osaa teille koodata nettisivut.
Tästä huolimatta olemme saaneet projekteihin materiaaliksi käyttöliittymäsuunnitelmia (elikkäs "näkiksiä" - näkymäsuunnitelmia), joissa ei ole oikein mitään järkeä. Joskus ulkoasu ei ole yhtään yrityksen graafisen ilmeen mukainen. Joskus käytettävyys on heitetty romukoppaan. Joskus suututaan kun nettisivuilla ei ole järkevää käyttää samoja kikkoja kuin painomateriaaleissa.
Podcastissa valituksien seassa myös ajatuksia kuinka yleisimpiä ongelmia käyttöliittymäsuunnitteluun liittyen voidaan kitkeä.
Oona kirjoitti tästä myös blogissa: Mitä graafikon pitäisi tietää sekä Ajatuksia liiasta innovoinnista käyttöliittymissä
Kun pitää tehdä vaikeita päätöksiä tarvitaan tahdonvoimaa. Tahdonvoima on kuluva resurssi jota saa generoitua vain nukkumalla. Hyvä uni on hyvin monenlaisen muutoksen tekemisen keskiössä.
Pelillistämisellä tarkoitetaan pelien dynamiikan ja mekaniikan soveltamista eri ympäristöihin, kuten erilaisissa verkkopalveluissa, koulutuksessa tai työelämässä.
Kuinka etätyöskentelyyn Koodersilla siirryttiin ja miten on ensimmäiset viikot menneet.
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä