- the podcast
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin.
Mitä tapahtuu, kun koodifirmassa sovitaan selkeät prosessit? Tässä jaksossa sukellamme siihen, miksi prosessit eivät ole pelkkää byrokratiaa, vaan arjen supervoima.
Miikka oli häärimässä videoita tehden ja bleiserissä heiluen Helsingissä järjestetyssä Koodia Suomesta Ry:n seminaarissa aiheella IT-alan seuraavat 10 vuotta.
Kaapeleita poikki meren pohjassa, epäilyä tietosuojan pitämisestä rapakon takaisilla yrityksillä elikkä epävarmuutta kerrassaan. Mitä jos kaikki data olisi omissa käpälissäsi?
Nykyään urapolut vievät ihmisiä mitä oudoimpiin paikkoihin ja eri aloille. Jos vaikkapa Miikka lähtisi nyt töitä hakemaan miten niitä lähtisi hakemaan ja minne tulisi hakeuduttua?
Onko IT kupla puhkeamassa vai onko kuplaa ollenkaan? 2023 syksystä vuoden 2025 alkuun oli merkittävää hiljentymistä kaikilla liiketoiminnan aloilla joka näkyi erityisesti IT-alalla, sillä kaikki yritykset tarvitsevat IT palveluita pysyäkseen kilpailukykyisinä. Miltä tilanteen ennusteet näyttävät?
Milloin joku asia on riittävillä kantimilla etenkin liiketoiminnan pyörittämisen näkökulmasta ja milloin kannattaa kehittää parempaa?
Paljon puhutaan ketterästä ohjelmistokehittämisestä, mutta miksi sitä ei aina käytetä? Mikä mahdollistaa Agilen ja onko tilanteita missä se ei toimi? Kaksi koodikonkaria tähän teille vastaavat hyvinkin pian.
Voit tarkastella aiempia podcastejamme Spotifysta ja YouTubesta.
Google Tag Managerin avulla keräämme tietoa asiakaskäyttäytymisestä, jotta voimme paremmin kohdentaa mainontaamme Google Analyticsin avulla.
Evästeen avulla keräämme tietoa Meta-alustalla mainonnan kohdentamisen tueksi.
Tämän evästeen avulla keräämme tietoa klikkauksista ja käyttäjän käyttäytymisestä mainonnan kohdentamisen tukemiseksi.
Matomo Analyticsin avulla seuraamme vierailijoiden käyttäytymistä sivustollamme.
LeadFeederin avulla seuraamme minkä alan toimijoita sivustollamme vierailee markkinoinnin tehokkuuden seuraamiseksi.