Hakukoneoptimointi ei ole ollut pelkkää oikeiden sanojen viljelyä enää viiteen vuoteen. Nykyään on tärkeää tuottaa myös laadukasta sisältöä! Laatu on toki suhteellista, mutta tavoite on saada ihmisiä viihtymään sivustollasi ja saada heidät myös palaamaan myöhemmin.
Hakukoneet tutkivat entistä enemmän kontekstia ja sivuston domain-auktoriteettia. Jos olette koodifirma, on teidän fiksuinta puhua koodaamisesta. Jos teillä on koodaamiseen liittyen auktoriteettia ja kirjoitatte blogia siitä mitä koodari tekee olette äkkiä hakukoneiden kärjessä jos googletetaan "Mitä koodari tekee".
Yksi hyvä tapa saada ihmiset viihtymään sivuillanne on tuotteistaminen. Tämä ehkä hieman mutkan kautta, mutta ihmiset usein vertailevat palveluita ennen ostamista ellei ole jostain tahosta saatu TODELLA vahvaa suositusta. Jos suosituksien jälkeenkin sivuillenne eksytään ja olette tehneet ostamisesta todella helppoa tuotteistamisen avulla on verkkosivuvierailu todennäköisemmin pidempikestoista tai se jopa johtaa kauppaan!
Monesti juuri ne teille itsestäänselvät asiat on niitä, mitä kotisivuillanne pitäisi kertoa. Jakakaa tietoa ja tehkää teiltä ostamisesta helpompaa. Tuottakaa asiantuntijasisältöä ja viestikää miksi just teidän kanssa kannattaa toimia.
Jos aihe vielä jäi kiinnostamaan kävin juttelemassa tästä pidemmin Rookie Communicationsin Bronxcastissa. Jakson löytää alla olevan kuvan takaa.
Perusteet siitä kuinka me se tehdään: Videon kuvaaminen ja editoinnin perusteet Adobe Premiere Pro:lla
Markkinoilla on yllättävän paljon ohjelmistoja videoneuvotteluihin, pikaviestintään, livestreamaamiseen ja videoeditointiin jotka ovat jopa parempia kuin maksulliset sisaruksensa.
Kaikilla ei ole kuitenkaan paukkuja ajallisesti tai rahallisesti lähteä tekemään suuria tekoja ekologisuuden, vihreämmän koodaamisen tai hiilineutraaliuden kanssa. Tai siltä se voi ainakin tuntua! Se vihreä koodi on kuitenkin yllättävän suoraviivainen asia.