Joskus markkinoinnissa ja luovassa tekemisessä saattaa tulla samankaltaisia lopputuloksia muiden toimijoiden kanssa. Mikäli tämä samankaltaisuus alkaa olemaan kokonaisia lauseita myöten on jo syytä epäillä ihan puhdasta kopiointia.
Viestinnässä kannattaa olla omannäköinen niin tarvitsee esittää vähemmän. Tottakai toisista saa inspiroitua ja ottaa ideoita, mutta jos kaikki näyttää suoralta kopiolta kilpailijalta onko silloin markkinoinnin kärkiajatus oikea? Eikös se ole tärkeää erottua muista?
Monet rekryilmoitukset vaativat tekijöiltä kuuta taivaalta, mutta mitä siellä työpaikoilla oikeasti toivotaan koodareilta? Pääjuttuina esille nousivat ongelmanratkaisukyky, kommunikointitaito, ajanhallinta, yksityiskohtien huomiointi, yhteistyötaidot, muuntautumiskyky, kyky ongelman tunnistamiseen ja draivi jatkuvaan oppimiseen.
Sisäisen kriitikon laukoessa itsekriittisiä ajatuksia kannattaa välillä pysähtyä miettimään onko ne ajatukset edes totta. Sisäisen kriitikon ahdistavuutta voi avustaa myös antamalla sisäiselle kriitikolle jonkun hahmon.
Koodariksi alan vaihtanut Kaisa ja kauemmin koodannut Miikka pohtivat koodariksi alan vaihtamista. Niin omakohtaisin kuin vierestä nähdyin kokemuksin.
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä