Yrityksen palvelut verkkoon

08.04.2021 09:14:13
"Menisikö minunkin palvelut nettiin?"

Etenkin näinä aikoina, hyvin monien alojen osalta yritystoiminta on tehty todella vaikeaksi. En sano että se koskaan helppoa olisi, mutta erityisesti nyt monien toiminta laitetaan todella ahtaalle. Rajoituksia rajoitusten perään. Suojellaan joidenkin elämää, mutta tuhotaan monien elinkeino. En ota tähän sen isommin kantaa, mutta tiedän että todella monet yritykset kärsivät näistä rajoituksista.

Olen itsekin toiminut yrittäjänä ja tiedän miten intohimolla sitä voi tehdä. Tuntuu että omalle työlleen haluaa antaa kaiken, ja usein se vaatii myös henkilökohtaisia uhrauksia. Useimmiten yrittäjillä on vaan palava halu saada tehdä niitä asioita, joista nauttii, ja jakaa osaamistaan jollain tavoin myös muille. Joillakin omassa yrityksessä on koko elämän työ ja siitä luopuminen tarkoittaisi, että luopuisi samalla palan itsestään. Joskus luopumiseen ajaa sisäiset syyt; uupumus ja loppuun palaminen, joskus taas ulkoiset tekijät. Tällä hetkellä yrityksiä kaatuu yhtenään, joissa hyvin monella syynä on jälkimmäisenä mainitsemani ulkoiset tekijät. Tiedän että yritystoiminnasta luopuminen on rankka päätös, mutta en voi kuvitella miltä se tuntuu silloin, kun se tapahtuu pakon sanelemana niin, että itse on antanut kaikkensa.

Jotkut palvelut eivät valitettavasti pyöri ilman, että asiakas voi konkreettisesti kävellä yritykseen sisälle. Monien esimerkiksi kuntosaliyrittäjien toiminnan esteeksi on tullut nämä sulut ja rajoitukset. Vaikka osan palveluista, esimerkiksi valmennuksista ja ryhmäliikunnoista siirtäisikin verkkoon, vaikka live streamin muodossa, niin ei se korvaa niitä asiakasmääriä, jotka normaalisti kävisivät kuntosalilla. Sen sijaan kivijalkamyymälä pystyy siirtämään toiminnan verkkokaupaksi, se vaan vaatii uudenlaista toimintatapaa. Myös kaikki ne, joilla on jonkinlaista tietoa jaettavanaan, pystyvät nyt tehokkaasti hyödyntämään verkon mahdollisuuksia. Kaikenlaiset kurssit, oppaat, webinaarit ja muut verkkotapahtumat kasvattavat suosiotaan entisestään.

Itse näen verkkopalvelujen hyödyt, ja tykkään myös paljon käyttää niitä. Ostan tuotteita verkkokaupoista ja osallistun verkkokoulutuksiin. En kuitenkaan sano, että ne ikinä täysin voisivat korvata niitä palveluja, jotka tapahtuvat kasvotusten. Ennemmin esimerkiksi osallistuisin hyvinvointi retriittiin jossakin ihanassa ympäristössä paikan päällä, kuin verkon kautta kotisohvalta, jossa ympärillä häärii kaksi äänekästä lasta. Toki tarpeita on monenlaisia, ja varmasti monille voi olla helpotus, että kivoja juttuja pääsee kokemaan suoraan kotoa käsin. Ehkä tässä tulee tunnistaa oma palvelu ja sen mahdollisuudet verkossa. Voisinko saada ihmisille apua suoraan heidän kotiinsa? Tässä ajassa on paljon haasteita, mutta voi olla myös uusia mahdollisuuksia. Toivon ihan jokaiselle yrittäjälle voimia ja jaksamista tähän aikaan. Samalla pyrin omalla toiminnallani tukemaan paikallisia yrittäjiä. Jokaisella pienellä teolla voi olla suuri merkitys. Pidetäänhän toisistamme huolta?

 

Jos tarvitset apua yritystoimintasi siirtämisessä verkkoon, niin olemme enemmän kuin mielellään apunasi. Voimme suunnitella ja toteuttaa täysin sinun tarpeitasi vastaavan verkkoalustan, jonka avulla voit jatkaa sinulle tärkeää elämäntyötäsi. Voit ottaa meihin yhteyttä niin katsotaan, miten voisimme olla sinulle avuksi.

Muita blogeja tältä tyypiltä

Verkkosivut - investointi vai hetken helpotus?

Ajatteletko usein ostoksia tehdessäsi sitä, miten pitkäaikainen sijoitus ostamasi tuote on? Edullinen hinta houkuttelee, mutta voiko halvempi ostos tulla sinulle kalliimmaksi pitkällä juoksulla?

Lukaseppa

Saako tunteet näkyä työpaikalla?

Osaatko sanoittaa tunteitasi työpaikalla? Jos työkaverisi sanat loukkaavat sinua, kerrotko siitä hänelle vai pidätkö tunteen itselläsi? Saako tunteet näkyä ja kuulua? Mikä on sanojen merkitys kommunikoinnissa?

Lukaseppa

Kuulluksi ja nähdyksi tuleminen asiakaspalvelussa

Asiakkaan tunteiden ja tarpeiden huomioonottaminen asiakaspalvelutilanteisssa on usein jopa tärkeämpää, kuin lopputulos. Ihmisten kohtaamista harvoin opitaan kirjoista, mutta asiakaspalvelussa se on osaamisen lisäksi yksi tärkeimmistä taidoista.

Lukaseppa