Nettisivu-uudistuksemme suurimmat salaisuudet

23.07.2020 14:33:36

Jos luet tätä olet melko varmasti meidän uusilla sivuilla. Tai oikeastaan sivut on samat mutta kiillotettiin pintaa ja päivitettiin konepellin alta. Ehkä on vaan helpompi sanoa, että sivut on uudet?

Olemme jo monet blogit tehneet erinäisiä ostajan oppaita, puhuttu brändäämisen tärkeydestä, kerrottu ajatuksia kuvista ja siitä miten sisältö yleisesti on tärkeässä roolissa. Kokeillaanpa uutena tulokulmana puhua ihan mikä meille oli tärkeetä.

 

Kävijät eivät tunnistaneet kuuluvansa kohderyhmäämme

Pienet toimijat ajattelivat "nuo tekevät näemmä vaan isoille firmoille juttuja" ja isot firmat katsoivat "tiimissä alle 100 henkilöä. Nuo tekee vaan pienille firmoille juttuja". Tämä oli TODELLA yleinen ilmiö mitä palautteesta kuulimme ja lähdettiin sitä sitten korjaamaan.

Tätä selkeyttämään tiivistimme palvelukarttaamme jossa eriytettiin selkeästi mitä tehdään pääpalveluina ja aseteltiin erilleen näihin liittyviä lisäpalveluita. Hakukoneoptimointeja ja hostingia ei haluta kaikessa tapauksessa tarjota omana palvelunaan, vaan osana isompaa projektia, joten miksipä nostaisimme sitä myöskään palvelusivuna saman arvoisena näkyviin.

Puhtaiden referenssien sijasta nostettiin etusivulle tiivistystä meidän kärkipalveluista ja hinta haarukoista minkälaisia projekteja on tehty. Tällä oli tavoitteena saada kuvattua minkä kokoluokan projekteista on aiempaa kokemusta ja ettei nettisivujenkaan hintalappu ole järjestään edes 3000€ luokkaa. Tämä samalla karsii myös ykkös satasilla nettisivuja etsiviä.

 

Ihmiset ei halua tietää liikaa

Palvelusivuilla oli kirjoitettu ihan levottomat proosat mitä kuhunkin palveluun sisältyy. Tiivistettiin palvelusivujen sisältöä, käytetiin pelkän tekstin sijaan enemmän isoja numeroita ja tosi tiiviitä paketointeja. Vähän ehkä viivoja suoraksi, mutta jos sivun sisältö mahtuu kerralla ruutuun maltetaan se todennäköisemmin lukea läpi.

Sisältöjä myös jumpattiin ihan oikean copywriterin kanssa eikä yritetty väkisin insinöörin kädellä samaistua asiakkaisiin. Kuvat ovat vielä vanhat tässä blogin julkaisun hetkellä, mutta niitäkin olisi tarkoitus uusia.

 

Graafista leikkiä

Kukaan asiakas ei ole vielä lämmennyt meidän "silmäkarkille" eli pienille jutuille sivuilla mitkä elävöittävät käyttökokemusta. Oona kehitteli nappeihin hienoja efektejä kun niihin vie osoittimen päälle tai jos niitä mobiilissa "klikkaa" ja myös sivun alaosan somenapit saivat hienon retro-efektin. Footerissa on myös hieno aalto tuomassa aaltoisempaa tunnelmaa.

Ehkä niiden itse käyttäminen herättäisi ihmisissä luottoa, että ne voi olla myös kiva juttu!

 

Lisää on tulossa

Sivut haluttiin pihalle, joten ne julkaistiin meidän mittaristolla keskeneräisenä, mutta jos niitä jäädään loputtomasti viilaamaan eivät ne näkisi koskaan päivänvaloa. Jatkokehityksenä on rakenneltu jo omaa kevyttä analytiikkaa, että pystytään vähän täsmällisemmin seuraamaan minkälainen sisältö ihmisiä kiinnostaa. Tämän pohjalta myös etusivulle nostetaan "Kuukauden suosituin bloggaus".

Vanha kunnon ristiin linkittäminen on myös vielä vaiheessa, mutta se on tärkeänä jatkokehityksenä tulossa ensi tilassa. Tämä tarkoittaa, että vaikkapa "Nettisivut"-palvelun esittelysivulla olisi linkkejä myös referensseihin jotka on olleet nettisivuprojekteja ja voitaisi myös nettisivuista kertoviin bloggauksiin nostaa saman aihepiirin referenssejä. Myös toisinpäin voisimme nostaa referenssisivuille kyseiseen referenssiin jollain tapaa liittyviä bloggauksia. Ainahan sitä halutaan, että ihmiset viihtyisivät sivustollamme mahdollisimman pitkään!

 

Mitäs teille voitaisi parannella?

Toki myös se yhteydenottamisen tekeminen helpoksi on tärkeää ja sitäkin voitaisi vielä lisää parannella, mutta näkisimme tehneemme hyviä askeleita ostamisen esteiden tiputtamiseksi. Ihan sinua varten on tässä myös suora linkki yhteydenottolomakkeelle! Mikäli tästä heräsi ajatuksia myös teidän sivuston kehittämiseen tai muuten digimyynnin edistämiseen. Tai jos ei herännyt ajatuksia, mutta uskomattoman syvä luotto meidän osaamiseen, voipi toki silloinkin laittaa viestiä.

Tai laittakaa viestiä jos vaan haluatte. Ei tehdä tästäkään vaikeaa.

Muita blogeja tältä tyypiltä

Aina ei kaikki mene putkeen

Yhden gorillahäkin tapahtumat voivat johtaa melkoisiin seikkailuihin.

Lukaseppa

5 vinkkiä asiakaspalveluun

Näillä vinkeillä viestintä asiakkaille luistaa!

Lukaseppa

Kokeile meditointia työpäivän aikana

Viidenkin minuutin meditaatio auttaa merkittävästi työssä jaksamiseen ja edistää keskittymistä.

Lukaseppa