Miikka löytää yleensä ongelman jokaiseen ratkaisuun jo hyvissä ajoin ennen kuin ne pääsevät aiheuttamaan sen suurempaa harmia.
Tässä videossa käyn läpi kysymyksen, joka kummittelee monen yrittäjän ja myyjän unissa: "Miksi kukaan ei osta tätä meidän loistavaa juttua?" Se ei johdu siitä, että palvelusi olisi huono. Asiakkaasi ei vaan tajua miksi hänen kannattaisi siitä innostua.
On tärkeää on puhua asiakkaan kieltä (ei koodia, vaan hyötyjä). Asiaa voi jäsentää yksinkertaisella taulukko mallilla: Ominaisuus – Etu – Hyöty. Tämä on kuin Google Translate sinun ja asiakkaan välillä: käännät ammatti_jargonin siihen, mitä asiakas oikeasti arvostaa.
Jos haluat, että joku joskus ostaa, niin tämä video kannattaa katsoa. Ja ehkä jopa ottaa kynä käteen.
00:00 Intro
02:53 Viestinnän selkeyttäminen ja lisäarvo
05:56 Ominaisuus, etu ja hyöty asiakasviestinnässä