Olen päässyt yrittäjä-taipaleellani todistamaan tilanteita joissa firma on saanut ensimmäisen "oikeasti ison" asiakkaan. Sitten kun sieltä on tarjottu paljon tekemistä on heille allokoitu kokoajan enemmän ja enemmän tekijä resursseja. Sitten pikkuhiljaa kaikesta tekemisestä on alettu suurelta organisaatiolta laskuttamaan vähän enemmän kuin muilta. Sitten aletaan tekemään hutiloiden "niitä muita töitä", kun niistä ei saa laskuttaa niin paljoa.
Mutta mitäs sitten kun tämä iso asiakas lähtee? Joskus syynä voi olla, että suuri asiakas huomaa tulleensa ylilaskutetuksi, mutta lopulta sillä ison asiakkaan lähtemisen syyllä ei ole merkitystä.
Haluan vaan varoitella, että liiketoimintaa ei kannata perustaa vain yhden asiakkaan - tai muuten yhden tulovirran varaan.
Ahneella on paskanen loppu
- Keskisuomalaisia sananlaskuja, Laukaa (ainakin Wikisitaattien mukaan)
Tänään kerron Koodersin historian kautta ajatuksiani siitä, kuinka omat vahvuudet kannattaa ottaa ISOSTI huomioon etenkin toiminnan alkuvaiheessa.
Olemme jo monet blogit tehneet erinäisiä aihetta sivuavia oppaita, mutta kokeillaanpa uutena tulokulmana puhua ihan mikä meille oli tärkeetä.
Mitä pitäisi tapahtua, että tulee hyvä päivä? Yksi hyvä keino tähän on Domino-tavat! Aseta itsellesi päivän mittaan max 6 askelmerkkiä joilla autat seuraavan askelmerkin toteutumista.