Tuotteistaminen: Älä unohda asiakasta!

25.11.2021 10:40:44

Sulla on varmaan tavaralle joku hinta?

Ostamisesta pitäisi tehdä asiakkaalle mahdollisimman helppoa. Yritin vaikkapa itse etsiä aikaa koiruuden trimmaukseen. Kaikki paikalliset toimijat hinnoittelivat työn kuitenkin tuntihintana. "Siinä saattaa kestää 30min tai saattaa kestää 12h. Ei voi etukäteen tietää".

Näin tekivät kaikki paitsi yksi.

Yhdeltä toimijalta löytyi suoraan hinta keskikokoiselle koiralle. Sinne lompakolla äänestäen sitten omat rahani kiikutan. Tässä oli siis palvelu oikeaoppisesti tuotteistettu. Asiakas tietää jo nettisivuilta mitä palvelu maksaa ja mitä siihen sisältyy.

Eikä kannata piiloutua sen harson taakse, että "Ei muutkaan meidän alalla tuotteista vaan tehdään tuntityönä". Mietippä jos sinä sitten olisit se ensimmäinen joka tuotteistaisi? Rahan tuloa ei voisi estää kun teiltä ostaminen olisi mahdollisimman helppoa!

Muita blogeja tältä tyypiltä

Vihreä koodi ei ole rakettitiedettä

Kaikilla ei ole kuitenkaan paukkuja ajallisesti tai rahallisesti lähteä tekemään suuria tekoja ekologisuuden, vihreämmän koodaamisen tai hiilineutraaliuden kanssa. Tai siltä se voi ainakin tuntua! Se vihreä koodi on kuitenkin yllättävän suoraviivainen asia.

Lukaseppa

Uuden ryhmätilamme tech roundup

Kehoterapiakeskus Nexus on toinen yritys jonka toiminnassa Kooders on mukana osaamistaan jakamassa. Tässä vähän maistiaisia uuden ryhmätilan techi valinnoista!

Lukaseppa

Sähköposti toimimaan mobiililaitteella (Android)

Usein etenkin yrittäjillä on kätevää saada mahdollisuus tarkistaa sähköpostia mobiililaitteella. Tässäpä sitten Androidille opastusta kuinka se onnistuu.

Lukaseppa