Tuotteistaminen: Älä unohda asiakasta!

25.11.2021 10:40:44

Sulla on varmaan tavaralle joku hinta?

Ostamisesta pitäisi tehdä asiakkaalle mahdollisimman helppoa. Yritin vaikkapa itse etsiä aikaa koiruuden trimmaukseen. Kaikki paikalliset toimijat hinnoittelivat työn kuitenkin tuntihintana. "Siinä saattaa kestää 30min tai saattaa kestää 12h. Ei voi etukäteen tietää".

Näin tekivät kaikki paitsi yksi.

Yhdeltä toimijalta löytyi suoraan hinta keskikokoiselle koiralle. Sinne lompakolla äänestäen sitten omat rahani kiikutan. Tässä oli siis palvelu oikeaoppisesti tuotteistettu. Asiakas tietää jo nettisivuilta mitä palvelu maksaa ja mitä siihen sisältyy.

Eikä kannata piiloutua sen harson taakse, että "Ei muutkaan meidän alalla tuotteista vaan tehdään tuntityönä". Mietippä jos sinä sitten olisit se ensimmäinen joka tuotteistaisi? Rahan tuloa ei voisi estää kun teiltä ostaminen olisi mahdollisimman helppoa!

Muita blogeja tältä tyypiltä

5 vinkkiä asiakaspalveluun

Näillä vinkeillä viestintä asiakkaille luistaa!

Lukaseppa

Antakaa tehdä omalla tavalla

Tuli vastaan ensimmäinen koodari joka tuli tabletti kädessä kysymään mitä pitää asentaa. En ole vielä päässyt täysin sinuiksi läppärillä koodaavan väen kanssa, mutta silti tällainen tabletti-koodari ei herättänyt vihan tunteita.

Lukaseppa

Meditaatio keskittymisvaikeuksiin

Meditaatio etenkin ihmisille joilla on vaikeuksia olla paikallaan ja/tai keskittyä.

Lukaseppa