Tuotteistaminen: Älä unohda asiakasta!

25.11.2021 10:40:44

Sulla on varmaan tavaralle joku hinta?

Ostamisesta pitäisi tehdä asiakkaalle mahdollisimman helppoa. Yritin vaikkapa itse etsiä aikaa koiruuden trimmaukseen. Kaikki paikalliset toimijat hinnoittelivat työn kuitenkin tuntihintana. "Siinä saattaa kestää 30min tai saattaa kestää 12h. Ei voi etukäteen tietää".

Näin tekivät kaikki paitsi yksi.

Yhdeltä toimijalta löytyi suoraan hinta keskikokoiselle koiralle. Sinne lompakolla äänestäen sitten omat rahani kiikutan. Tässä oli siis palvelu oikeaoppisesti tuotteistettu. Asiakas tietää jo nettisivuilta mitä palvelu maksaa ja mitä siihen sisältyy.

Eikä kannata piiloutua sen harson taakse, että "Ei muutkaan meidän alalla tuotteista vaan tehdään tuntityönä". Mietippä jos sinä sitten olisit se ensimmäinen joka tuotteistaisi? Rahan tuloa ei voisi estää kun teiltä ostaminen olisi mahdollisimman helppoa!

Muita blogeja tältä tyypiltä

Arvosta arvokasta aikaasi

Hämmentävän usein töissä käyvät ihmiset ja jopa yrittäjät eivät anna omalle ajallensa mitään rahallista arvoa. Raha ja käytetty aika on täysin eri laareissa eikä niitä ollenkaan vertailla keskenään. Aika on kuitenkin asia jota et saa koskaan takaisin ja se on näin ollen ihmisen arvokkain resurssi.

Lukaseppa

5 vinkkiä toimistolle

Pieniä lifehackeja toimistolle asioiden kaunistamiseksi ja käytön helpottamiseksi.

Lukaseppa

Gigantti teki oopsiet

Gigantti oli kuvausvuoden 2023 aikana jäänyt useamman kerran kiinni ylihintaisten asioiden tyrkyttämistä asiasta ymmärtämättömille ostajille - erityisesti vanhuksille. Ajatukseni tästä.

Lukaseppa