Tuotteistaminen: Älä unohda asiakasta!

25.11.2021 10:40:44

Sulla on varmaan tavaralle joku hinta?

Ostamisesta pitäisi tehdä asiakkaalle mahdollisimman helppoa. Yritin vaikkapa itse etsiä aikaa koiruuden trimmaukseen. Kaikki paikalliset toimijat hinnoittelivat työn kuitenkin tuntihintana. "Siinä saattaa kestää 30min tai saattaa kestää 12h. Ei voi etukäteen tietää".

Näin tekivät kaikki paitsi yksi.

Yhdeltä toimijalta löytyi suoraan hinta keskikokoiselle koiralle. Sinne lompakolla äänestäen sitten omat rahani kiikutan. Tässä oli siis palvelu oikeaoppisesti tuotteistettu. Asiakas tietää jo nettisivuilta mitä palvelu maksaa ja mitä siihen sisältyy.

Eikä kannata piiloutua sen harson taakse, että "Ei muutkaan meidän alalla tuotteista vaan tehdään tuntityönä". Mietippä jos sinä sitten olisit se ensimmäinen joka tuotteistaisi? Rahan tuloa ei voisi estää kun teiltä ostaminen olisi mahdollisimman helppoa!

Muita blogeja tältä tyypiltä

Etäpodcastin kuvaamisen opas [OBS - Open Broadcaster Software]

Näillä ohjeilla voit kuvata podcasteja millä tahansa videoneuvottelu ohjelmalla.

Lukaseppa

Päästä irti rutiineista

Joskus rutiineista on hyötyä, mutta kaikkia rutiineja pitäisi joskus muistaa haastaa parempien toimintatapojen löytämiseksi!

Lukaseppa

Näin saat OIKEASTI junnukoodarin työpaikan

Norsunluutornin riippusilta on laskettu ja Koodersin suuri mastodontti saapuu jakamaan ajatuksiaan junnukoodarien työn löytämisen tueksi.

Lukaseppa