Tuotteistaminen: Älä unohda asiakasta!

25.11.2021 10:40:44

Sulla on varmaan tavaralle joku hinta?

Ostamisesta pitäisi tehdä asiakkaalle mahdollisimman helppoa. Yritin vaikkapa itse etsiä aikaa koiruuden trimmaukseen. Kaikki paikalliset toimijat hinnoittelivat työn kuitenkin tuntihintana. "Siinä saattaa kestää 30min tai saattaa kestää 12h. Ei voi etukäteen tietää".

Näin tekivät kaikki paitsi yksi.

Yhdeltä toimijalta löytyi suoraan hinta keskikokoiselle koiralle. Sinne lompakolla äänestäen sitten omat rahani kiikutan. Tässä oli siis palvelu oikeaoppisesti tuotteistettu. Asiakas tietää jo nettisivuilta mitä palvelu maksaa ja mitä siihen sisältyy.

Eikä kannata piiloutua sen harson taakse, että "Ei muutkaan meidän alalla tuotteista vaan tehdään tuntityönä". Mietippä jos sinä sitten olisit se ensimmäinen joka tuotteistaisi? Rahan tuloa ei voisi estää kun teiltä ostaminen olisi mahdollisimman helppoa!

Muita blogeja tältä tyypiltä

Osaatko OIKEASTI kertoa mitä teet?

Hetkinen. Tietääkö kukaan oikeasti mitä Kooders tekee tai mitä meidän konnien päivään kuuluu? Onko meidän hissipuheet olleet ihan liian höttöä?

Lukaseppa

Ovathan tarjouksenne helppolukuisia

Asiakas ostaa ihmiseltä johon se luottaa ja yleensä luotetaan ihminen jonka kanssa kokee tulevansa ymmärretyksi ja jota itse tuntuu ymmärtävänsä.

Lukaseppa

Markkinoi edes vattu jotenkin!

Pasi Rautio aikanaan koulutuksensakkin nimesi ”Tee nyt yrittäjä v*ttu edes jotain!” ja tätä viestiä allekirjoitan.

Lukaseppa