Ostamisesta pitäisi tehdä asiakkaalle mahdollisimman helppoa. Yritin vaikkapa itse etsiä aikaa koiruuden trimmaukseen. Kaikki paikalliset toimijat hinnoittelivat työn kuitenkin tuntihintana. "Siinä saattaa kestää 30min tai saattaa kestää 12h. Ei voi etukäteen tietää".
Näin tekivät kaikki paitsi yksi.
Yhdeltä toimijalta löytyi suoraan hinta keskikokoiselle koiralle. Sinne lompakolla äänestäen sitten omat rahani kiikutan. Tässä oli siis palvelu oikeaoppisesti tuotteistettu. Asiakas tietää jo nettisivuilta mitä palvelu maksaa ja mitä siihen sisältyy.
Eikä kannata piiloutua sen harson taakse, että "Ei muutkaan meidän alalla tuotteista vaan tehdään tuntityönä". Mietippä jos sinä sitten olisit se ensimmäinen joka tuotteistaisi? Rahan tuloa ei voisi estää kun teiltä ostaminen olisi mahdollisimman helppoa!
Ihmisten kouluttaminen ja kehittäminen on erittäin palkitsevaa, mutta ryhmien kehittämistä tekevät muutkin kuin yritykset.
Lähes jokainen ostoprosessi alkaa verkosta. Löytyyhän edustamasi yritys googlaamalla tarjoamianne palveluita?
Lähes aina stressin taustalla on epätietoisuus ja epävarmuus. Kuinka siis vähentää epävarmuustekijöitä päivässä?