Tällä kertaa kaiken helpottamiseksi otsikoiden perästä sekä YouTuben lisätietokentästä löytyy aikaleimat puhuttuihin otsikoihin!
Analytiikalla tarkoitetaan numeerisen tiedon tutkimista, tulkintaa ja säännönmukaisuuksien etsimistä. Web-analytiikka on siis eräänlaista ennustamista, mittaamisen kautta saadaan selville kannattavin vaihtoehto. Analytiikka on kannattavan verkkoliiketoiminnan kulmakivi.
Esimerkiksi yrittäjä näkee verkkokaupassaan analytiikan (esim. Google Analytics) avulla
Kävijäseuranta on tärkeä osa verkkosivuja sekä yrityksen digimarkkinointia ja palveluja uudistettaessa analytiikka on hyvä lähtökohta muutoksille.
Ilmaiseksi esimerkiksi Google Analytics. Ohjelma asentaa nettisivulle koodipätkän, jonka avulla kerätään tietoa kävijöiden liikkeistä ja tekemisistä. Onnistuu ilman varsinaisia koodaustaitoja.
Kaikille yrittäjille, joilla on nettisivut tai verkkokauppa
Sinä itse tai lempikoodarisi
Vaikkapa messutilanteessa palvelua vaille jäädessä voi tulla kävijöille olo ettei minun asiakkuuteni kiinnosta. Kaikki mitä firman hupparissa taikka firman logollisella ajoneuvolla tekee nähdään sivullisten silmin helposti yrityksen toimintana vaikka asia ei tapahtuisi työajalla.
Netissä voi välillä olla shoppailijoilla vaikeuksia löytää vaikkapa toivomansa rotuista koiraa kun rotuja ei saa nimeltä mainita ilmoituksissa. Kuinka paljon tässä mahtaa ratkaisu aiheuttaa lisää ongelmia.
Tuotteistaminen tekee asioista helpompaa myydä ja helpompaa ostaa
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä