#MitäVattua - Saumat-hanke feat Riikka Malin

12.02.2019 10:27:54


Mitä on Saumat-hanke?

Saumat-hankkeen keskeisenä tavoitteena on alle 30-vuotiaiden nuorten osallisuuden ja hyvinvoinnin lisääminen sekä koulutus- ja työelämävalmiuksien edistäminen ja ylläpitäminen. Hankkeessa kehitetään nuorille matalan kynnyksen osallistumisen mahdollisuuksia eli Saumoja, joita kootaan yhteiselle sähköiselle alustalle. Tavoitteena on uuden pelillisyyttä hyödyntävän alustan kehittäminen ja käyttöönotto Joensuun Ohjaamossa sekä käyttövalmiuden mahdollistaminen maakunnan muihin Ohjaamoihin.

Hanke toimii siis Joensuun Ohjaamon aloitteesta Euroopan sosiaalirahaston (ESR) rahoittamana aktivoimassa nuoria. Hankkeen tarjoamat toiminnot ovat nuorille maksuttomia matalan kynnyksen aktiviteetteja. Kooders oli mukana toteuttamassa saumat.fi-alustaa jossa voi käydä tarkastelemassa Saumoja ja tunnuksien avulla myös ilmoittautua ryhmiin.

 

Vieraanamme aiheesta oli kertomassa paras mahdollinen henkilö: Riikka Malin, hankkeen projektikordinaattori.

Jos haluat kuulla lisää Saumat-hankkeesta, voit ottaa yhteyttä suoraan Riikkaan: 050 512 9400 tai riikka.malin@joensuu.fi

 

Ympäri Suomen sijaitsevista Ohjaamoista lisätietoa löytyy ohjaamot.fi sivustolta ja Joensuun Ohjaamon menoa voi tarkastella @ohjaamojoensuu instagramista ja Facebookista

 

Podcastissa viitattiin myös aiempiin bloggauksiimme, kuten juttuun Joonaksen alan vaihdosta ja aiempaan podcastiimme Pelillistämisestä.

VipuvoimaaEU_2014_2020_rgb_PIENI150X108PX.png
EU_ESR_FI_vertical_20mm_rgb_PIENI150X150PX.png

Muita vattuiluja

Tekoälyn hyödyntäminen Koodersilla - #MitäVattua podcast #271

Kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää pienemmissä yrityksissä ja miten siihen pitäisi suhtautua vaikka koulumaailmassa?

Lukaseppa

Muista nämä asiat hinnoittelussa - #MitäVattua podcast #143

Valokuvaajan ja koodarin kokemuksia hinnoittelusta. Hinnoittelussa kannattaa huomioida muutakin kuin itse tekemiseen kuluva aika. Monessa työssä aikaa kuluu myös valmisteluihin ja jälkituotantoon!

Lukaseppa

#MitäVattua - Pelillistäminen

Pelillistämisellä tarkoitetaan pelien dynamiikan ja mekaniikan soveltamista eri ympäristöihin, kuten erilaisissa verkkopalveluissa, koulutuksessa tai työelämässä.

Lukaseppa

#MitäVattua?

MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!

Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä