Markkinointiautomaatio on nimitys järjestelmille, joiden tarkoituksena on tehostaa ja automatisoida jatkuvasti toistuvia markkinoinnin prosesseja, luokitella liidejä ja pitää yllä potentiaalisten asiakkaiden mielenkiintoa. Markkinoinnin automatisointi virtaviivaistaa markkinoinnin ja myynnin toimintaa automatisoimalla säännöllisesti toistuvia ja runsaasti henkilöstön työaikaa kuluttavia markkinoinnin toimintoja sekä mahdollistaa viestinnän tarkan ajoittamisen ja sisällön räätälöinnin henkilötasolla. - Wikipedia
Tavoitteena on siis hyödyntää kerättyä tietoa ja analytiikkaa ja sen avulla kohdentaa sisältöä oikeille ihmisille ja helpottaa etenkin toistoa vaativien toimenpiteiden helpottamista markkinoijille. Tavoitteena on myös saada markkinointia ja myyntiä lähemmäs toisiaan jolloin myös myynti kohdistuu paremmin ja tarpeenmukaisemmin.
Tero Hyttinen LinkedInissä
itse Hurry:
Se kuuluisa ensimmäisenä kuvattu jakso! #MitäVattua tarkoittaa BigData? Kooders kommentoi!
Medialukutaito on kyky lukea ja ymmärtää mediaa, nähdä sen tuottamien ilmiselvien merkitysten taakse, sekä suodattaa ja arvioida vastaanotettua informaatiota.
Mainostoimistojen väki osaa usein maalata asiakkailleen hyvin kiiltävän kuvan siitä minkälaista markkinoinnin kampanjaa ja jopa automaatiota heille saataisi tehtyä. Tällaisten toiveiden täyttäminen koodilla on myös meille ihan mahdottoman mukavaa. Äkkinäinen saattaisi kutsua tällaista yhteistyötä win-win-win tilanteeksi!
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä