Livestream on median välitystapa, jossa voi lähettää reaaliaikaista videokuvaa internetin välityksellä. Livestream lähetyksiä on monenlaisia, esimerkiksi Facebook live, YouTube live tai Twicth.tv.
Livestreamausta voi hyödyntää monella eri tavalla näkyvyyden saamiseksi esimerkiksi vaikkapa kassaliven tai nörttiliven tavoin. Nörttilivessä Koodersin päivää seurasi keskimäärin 35 katselijaa kerralla ja loppujen lopuksi stream keräsi yhteensä reilut 1400 katselukertaa. Yhteenlasketuista katseluminuuteista katseluaikaa kertyi yhteensä lähemmäs viikon verran!
Kenelle vain, jota kiinnostaa livestreamaus markkinointi- ja mediavälineenä. Streamata voi yksityishenkilönä tai yrityksen nimen alla.
Monesti sinulle normaalit rutiinit työssä ovat muille uusia ja kiinnostavia asioita. Esimerkiksi ihmiset eivät oikein tiedä mitä me koodarit oikeasti teemme työksemme ja kyselevät paljon "mitä siis te oikein teette". Lähetyksessä voit esitellä alaasi, yritystäsi ja työtehtäviäsi. Kylkiäisenä voit saada uusia yhteydenottoja.
Streamaus on oivallista näkyvyyttä ja mainosta. Voit streamata ilmaiseksi esimerkiksi YouTubessa, Facebookissa ja Twicthissä. Livestreamaus on vaivatonta, sillä sinun ei tarvitse editoida videota millään lailla. Lähetys voi helposti saavuttaa katselijoita maailman laajuisesti, rajattoman määrän.
Vinkkejä, mitä kaikkea voit esimerkiksi livestreamata:
Tarvitset internet yhteyden ja tilin valitsemaasi livestreamaus palveluun, jossa haluat pitää streamisi. Tarvitset myös jotain videokuvaa, se voi olla esimerkiksi webkameran kuvaa tai ruudunjako tietokoneelta, tai vaikka molemmat.
Pidä yleisösi kiinnostuneena videoon: ensimmäiset hetket videossa ovat tärkeimmät, jolloin ihmiset päättävät, jäävätkö katsomaan lähetystäsi vai siirtyvätkö eteenpäin. Mieti, miksi juuri sinun lähetystäsi pitäisi katsoa. Voit aktivoida yleisöäsi myös esimerkiksi kysymyksillä ja pyytää vastauksia chattilaatikkoon. Myös lähetyksen ajankohta on tärkeä, milloin tavoittelemasi yleisö on vastaanottavainen?
Kannattaa mainostaa lähetyksen ajankohtaa ennakkoon, jotta katsojat tietävät saapua katsomaan lähetystäsi.
Voit itse pystyttää webkameran avulla livestream lähetyksen tai pyytää vaikka Koodersia apuun!
Ainainen nörtti ja alanvaihdon koodariksi tehnyt keskustelevat alan vaihtamisesta koodariksi. Jaossa niin mielipiteet kuin kokemukset.
Pizzalistalla on tuotteistamisen avulla asiakkaille annettu esimerkkejä joista voi valita sopivan lätyn ja listan lopusta löytyy myös optio omiin täytteisiin. Tuotteistamisella asioista tehdään siis helppoa ostaa ja helppoa myydä. Tänään Miikka saarnaa Tiinalle tuotteistamisesta ja toivon mukaan myös kuulijana saatte tästä kimmokkeita omiin tuotteistamisen tarpeisiinne!
Suoraan koulusta pitäisi saada 30 vuoden työkokemuksella ihmisiä ilmaiseksi töihin. Ei kovin järkevä yhtälö ja nyt työelämän isona murroksena on tilanteet kun aiemmat osaajat alkavat siirtyä eläkkeelle ja hoksataan mitenkä yrityksen toimintatavat eivät olekaan välttämättä kovin kestävällä pohjalla toiminnan jatkumisen kannalta.
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä