#MitäVattua - Digitaalinen Markkinointi feat Joona Kotilainen

24.10.2017 06:40:02



Mitä tarkoittaa digitaalinen markkinointi?

Digitaaliseen markkinointiin sisältyy kaikki toimenpiteet, mitä tehdään digitaalisissa kanavissa. Omat kotisivut, hakukoneissa markkinointi ja sähköpostimarkkinointi kuuluvat digitaalisen markkinoinnin piiriin.


Miten tehdään? (prosessi)

Helpoin tapa toteuttaa digitaalista markkinointia on toteuttaa hyvin hakukoneoptimoidut kotisivut ja sosiaalisen median sivut yritykselle. Myös blogin avulla on mahdollista nostaa omaa näkyvyyttä hakukoneissa ja näin myös muuten digitaalisissa kanavissa.


Mihin ja miten vaikuttaa?

Suurimmat vaikutukset digitaalisella markkinoinnilla on näkyvyyteen verkossa. Ihmiset etsivät usein haluamiaan palveluita ensisijaisesti Internetissä.


Hyödyt

Parhaillaan ilmaista näkyvyyttä verkkoon saa olemalla siellä läsnä. Maksettuna tavoittaa ihmiset myös kiinnostuksen kohteiden mukaan ennemmin kuin pelkän sijainnin mukaan mikä on taas paikallislehtien vahvuus.


Kuka tekee?

Digitaalista markkinointia toteuttavat mm. markkinointi- ja ohjelmistotalot. Digitaalista markkinointia voidaan toteuttaa myös omatoimisesti, mutta pohja kannattaa hankkia ammattilaisilta.


Mitä maksaa?

Digitaalisen markkinoinnin maksut vaihtelevat merkittävästi halutusta laajuudesta riippuen. Verkkosivut on lähes pakollinen osa digitaalista markkinointia tänä päivänä, mutta myös toisten blogeissa tai muissa verkko-ohjelmissa vierailijana käyminen tuo näkyvyyttä digimaailmassa.


Vieraamme

Aiheesta meille kävi ammattitaitoaan jakamassa Markkinointitoimisto Tovarin Joona Kotilainen!

http://www.instagram.com/joonakotilainen
https://twitter.com/joonakotilainen/

https://tovari.fi/
https://www.facebook.com/TovariOy/
https://twitter.com/tovarioy
https://www.linkedin.com/company/3865240/
https://www.instagram.com/markkinointitoimistotovari/

Muita vattuiluja

Nyt tuli tehtyä virhe - #MitäVattua podcast #245

Virheet eivät ole vaarallisia, mutta niiden tapahtumisen peittely voi johtaa isompiin ongelmiin etenkin pidemmällä aikavälillä.

Lukaseppa

#MitäVattua - Responsiivisuus

Responsiivisuus eli käyttömukavuus eri näyttökokojen välillä. Yrityksen nettisivut tulisi nykyään aina olla responsiiviset!

Lukaseppa

Onko kehittymisen pakko olla jatkuvaa - #MitäVattua podcast #228

Joskus tuotetta on järkevää kehittää jos sen nimeäminen on vaikkapa tulkittavissa loukkaavaksi jotain ihmisryhmää kohtaan, mutta onko aina kehitettävä tuotteita ja palveluita jos asiakkaat olisivat ja tyytyväisiä entiseenkin? Etenkin jos tavoite ei ole tehdä tuotteesta itsestään rikkoutuvaa.

Lukaseppa

#MitäVattua?

MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!

Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä