Toistuvana ongelmana kaikenlaisiin etäpalavereihin osallistuessani olen saanut huomata, että ihmiset eivät saa mikrofoniaan toimimaan. Sitten laitetta irrotellaan tietokoneesta ja tökitään paikalleen samalla huudelleen “no kuuluuko nyt?!”.
Ajattelinpa sitten naputella lyhyen ohjeistuksen Windowsille jonka avulla valtaosa näistä ongelmista saadaan ohitettua.
2. Sitten kyseistä ikonia klikataan oikealla hiiren painikkeella ja valitaan “Tallennuslaitteet”
3. Tästä aukeavasta ikkunasta tarkista, että mikrofonistasi kuuluu ääntä. Näin varmistetaan, että Windows on tunnistanut mikrofonin ja sen ääni kuuluu.
4. Seuraavaksi Valitse Skypestä Työkalut > Asetukset
5. Valitse asetuksista “Ääniasetukset” ja valitse oikea mikrofoni. Mikäli “Äänilaitteet” palkki pomppii iloisesti vihreänä näkee Skype nyt oikein mikrofonisi. Valitsemalla “Salli Skypen säätää mikrofonin asetuksia” kuulostelee Skype äänenvoimakkuutta ja säätää sen optimaaliseksi automaattisesti.
Mikäli opastuksesta heräsi jotain kysyttävää tai haluaisit ohjeistuksen johonkin muuhun IT-ongelmaan laittakaa kommenttia tai viestitelkää info@kooders.fi tai Twitterissä @theKenkae
Kuinka paljon saamasi suosittelut vaikuttavat ostopäätökseesi? Kannattaako kaikkien ihmisten suosituksia kuunnella? Suosittelun taustalla on hyvä olla jonkinlainen luottamus tahoa kohtaan, jolta pyytää suositteluja.
Yksi esimerkki workflowsta voisi olla vaikka toimenpiteet ja asiat joita puuseppä tekee, jotta hän saa asiakkaalle halutunlaisen tuolin toteutettua.
Otetaanpa vuoden lopun lähetessä katsausta hakukoneoptimoinnin nykytilaan vuoden vaihtuessa pikkuhiljaa 2023 suuntaan. Mitä voit tehdä ihan itse hyvällä suunnittelulla paremman näkyvyyden takaamiseksi?