Klikkiotsikolla tarkoitetaan verkkouutispalveluissa käytettävää houkuttelevaa tai harhaanjohtavaa otsikointia, jonka tehtävänä on saada lukija klikkaamaan artikkeliin. Useimmiten klikkiotsikoita löytyy verkkomedioista, jotka perustuvat kokonaan tai pääasiallisesti mainostuloihin.
Klikkiotsikot ovat monesti hyvin vatuttavia, sillä ne usein sisältävät suorastaan valehtelua. Ilmiöstä huumoria repimään on syntynyt mm. Facebookissa vaikuttava "Klikin säästäjät" joka jakaa kuvan otsikosta ja kirjoittaa päivitykseen mikä otsikossa kiusatun asian vastaus on.
Clickbaittia harrastetaan paljon myös uutispalveluiden ulkopuolella esimerkiksi YouTubessa. Videoiden nimi tai thumbnail-kuva saattaa olla hyvin harhaanjohtava suhteessa lopulliseen linkin takana odottavaan sisältöön.
Voiko tässä hetkessä elävä stressata? Yleensä tässä hetkessä ei ole mitään hätää vaan negatiiviset ajatukset tulevat joko menneen tai tulevan huolehtimisesta. Pahimmillaan ihminen voi luulla elävänsä hetkessä, mutta silti aktiivisesti stressata vaikka kuluvan päivän todo-listan pituutta.
Hakukoneoptimointi ei ole enää entisensä vuoden 2019 muutoksien jälkeen.
Suomalaiset on ylpeää kansaa jonka varjopuolena ovat puolestaan häpeän tunteet. Tänään keskustellaan traumapsykoterapeutti kouluttajan kanssa kuinka häpeä naamioituu ja kuinka tätä tunnetta vai käsitellä.
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä