Näkyvyydellä ei laskuja makseta, mutta silti sitä tarjotaan maksuvälineeksi yllättävän usein.
Näkyvyyspalkkiolla tarkoitetaan siis tilannetta, missä työstä ei haluta maksaa. Maksuksi ehdotetaan sen sijaan tehdystä työstä kaikille tutuille kertomista.
Bug bountyissa pyydetään ihmisiä ilmoittamaan virheistä järjestelmässä palkkiota vastaan. Yleensä käytännöllä yritetään löytää etenkin tietoturvaan liittyviä aukkoja. Mutta miten bug bounty mentaliteettia voitaisi hyödyntää asiakaspalvelussa?
Moni nörtti on tottunut, että asiakaspalvelusta tekniikka asioissa oikean avun saaminen on mutkan takana. Jos netti ei toimi se modeemi on jo buutittu ja on yritetty wlan sekä piuha yhteys, mutta silti se sama tanssi pitää käydä jokaisen aspan väliaskeleen kanssa. Onko koodarin vaikeaa pyytää apua kun elämä opettaa, että teknisissä asioissa avun saaminen on lähes mahdotonta?
Useimmiten ihmisille on tärkeämpää mikä fiilis napin painamisesta jää kuin taustalla olevan algoritmin elegantit vivahteet.
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä