Blogi

Koodersin väen mietteitä asioista.

Tuotteistetaan palveluita ja koulutuksia - #MitäVattua podcast #273

Pizzalistalla on tuotteistamisen avulla asiakkaille annettu esimerkkejä joista voi valita sopivan lätyn ja listan lopusta löytyy myös optio omiin täytteisiin. Tuotteistamisella asioista tehdään siis helppoa ostaa ja helppoa myydä. Tänään Miikka saarnaa Tiinalle tuotteistamisesta ja toivon mukaan myös kuulijana saatte tästä kimmokkeita omiin tuotteistamisen tarpeisiinne!

Lukaseppa

Ostaisitko koodifirmalta vaatteita? - #MitäVattua podcast #272

Voiko koodifirmaan luottaa vaatekauppiaana ja miksi koodarit edes haluaisivat myydä vaatteita? Meidän päästä katsottuna tekemisemme ytimessä on ihmisten arjen helpottaminen joten ihanat vaatteet tuntuisivat lähes luontevalta jatkeelta.

Lukaseppa

Mitä Shakespeare tästä ajattelisi – tekoäly kaverina luovassa kirjoittamisessa

Niin, mitä Shakespeare mahtaisi ajatella, kun tekoäly sanoittaisi kokonaisen näytelmän? Olen seurannut tekoälyjen kehitystä kasvavalla mielenkiinnolla. Jatkuvasti uusia ominaisuuksia sisältäviä ja alati yhä älykkäämmäksi kehittyviä tekoälyjä syntyy kuin sieniä sateella.

Lukaseppa

Kaksi koodaria avautuu someista - #MitäVattua podcast #268

Sometkin ovat pian kuukausimaksullisia. Tämä herätti lievää vatutusta kahden konnakoodarin sielussa ja siitä avaudumme tällä kertaa.

Lukaseppa

ThingFeeler eli Asiantuntija

Luotatko enemmän ihmisiin jotka ovat lukeneet asiasta kirjasta vai heistä, jotka ovat oikeasti pistäneet kätensä saveen? Yleensä asiantuntija eli ThingFeeler tietää asiasta enemmän koska kokemusta on vaikeampi kiistää kuin kirjasta luettua.

Lukaseppa

Onhan nämä asiat nettisivullasi kunnossa - #MitäVattua podcast #261

Pistetäänpä perusteet kotisivuilla kuntoon niin ei lähde asiakkaat karkuun!

Lukaseppa

Uskalla jakaa asiantuntijuuttasi

Jos olet asiantuntija jossakin tai vieläpä teet töitä asiantuntijana tai vieläpä olet YRITTÄJÄNÄ ja hommasi on olla asiantuntija: Uskalla jakaa sitä asiantuntijuutta! Ihmiset tietää vain sen mitä heille kerrotaan.

Lukaseppa

Älä kerjää liikaa asiakkaidesi huomiota

Kanta-asiakkaasi haluavat varmasti kuulla sinusta, mutta ei välttämättä ihan joka päivä. Tarjouksien ja uutiskirjeen vastaanottajat kannattaisi pitää erillään kanta-asiakas rekisteristä!

Lukaseppa