Koodersin väen mietteitä asioista.
Työsuhde-etuja on monenlaisia ja moneen eri tarpeeseen. Tuleeko etuja kuitenkaan tarpeeksi työntekijöiden toivomana vai heitetäänkö etuihin asioita joita on vain helpoin järjestää?
Saamme ajottain yhteydenottoja, jossa varovaisesti kysytään jonkun toteutuksen perään vaikka ovat aiemmin saaneet tiedon näin ei voi tehdä. Usein tilanteissa selviääkin asian olevan varsin tehtävissä. Tuleeko asiakkaalle väärinymmärryksiä vai nähdäänkö parhaaksi ohjata asiakkaalle ajatus asian mahdottomuudesta jos sitä ei ole mahdollista itse tarjota?
Gigantti oli kuvausvuoden 2023 aikana jäänyt useamman kerran kiinni ylihintaisten asioiden tyrkyttämistä asiasta ymmärtämättömille ostajille - erityisesti vanhuksille. Ajatukseni tästä.
Jos sinulla on ongelmaa tietotekniikan kanssa, niin sinä yleensä "tiedät tyypin" jolle soittaa ja hän osaa auttaa. Se kenelle soitat on spesialisti, mutta sinä olet generalisti: Et tiedä miten ongelma ratkaistaan, mutta tiedät mitä tehdä, jotta ongelma ratkeaa. Generalistia voisikin ajatella eräänlaisena tirehtöörinä.
Tarina-ominaisuus löytyy jo lähes jokaisesta somesta ja pikaviestimestä. Tämä oli alkujaan vain Snapchatissa ollut erikoisuus ja pikkuhiljaa kaikki sen ottivat käyttöönsä. Nyt myös perinteisemmät pikaviestimet alkavat saamaan irkin ja Discordin omaisia piirteitä erilaisilla kanava-jaotteluilla. Onko kohta enää mitään uniikkia ominaisuutta sovelluksissa?
Unity alkoi toimintaan jota voisi suorastaan kutsua ahneeksi. Miten tähän päädyttiin ja olisiko roskispalo voitu välttää?
Linus Tech Tips oli draaman keskellä virheistä videoidensa faktoissa ja tiedon välittämisessä niin kumppaneille kuin oman organisaation sisällä.
Työpaikoilla on monesti erilaisia pukukoodeja, käyttäytymissääntöjä ja mahdollisia muita ohjeistuksia. Miten paljon toimistotyössä on tarpeen vaatia työntekijöitä laittautumaan?