Koodersin väen mietteitä asioista.
Mediassa on käytetty paljon sanoitusta "ala TARVITSEE naisia" ja tänään pohdimme tarvitseeko mikään ala tai yhteisö välttämättä kiintiöitä.
Bug bountyissa pyydetään ihmisiä ilmoittamaan virheistä järjestelmässä palkkiota vastaan. Yleensä käytännöllä yritetään löytää etenkin tietoturvaan liittyviä aukkoja. Mutta miten bug bounty mentaliteettia voitaisi hyödyntää asiakaspalvelussa?
Nykyään ei ole niinkään pula koodareista vaan yleisesti ihmisistä jotka olisivat motivoituneita käymään töissä.
Miksi kysellään paljon ennen tarjouksen jättämistä? Miksi halutaan pääasiassa viestiä sähköpostitse? Tämä filosofinen pläjäys tulee valaisemaan kaiken arvo maailmastamme ja toiminta tavoistamme.
Oona ja Miikka huomasivat, että palveluiden suosittelut ovat pandemia-kesän 2020 jälkeen olleet hyvin rimaa alittavia. Mitä palveluiden suosittelu algoritmeille on tapahtunut?
Brandbookin pitäisi toimia yritysilmeen käsikirjoituksena. Miksi niin monet yritykset jättävät hankkimansa brandbookin käyttämättä?
Jos yritys tarjoaa vain yksittäisiä palveluita, kannattaa ne palvelut tuottaa kunnolla. Mahdollisuuden salliessa kuluttaja äänestää lompakollaan.
Onko vaarallista jos ideat loppuvat? Kuinka edistää ideoiden syntymistä?