Tänään kerron Koodersin historian kautta ajatuksiani siitä, kuinka omat vahvuudet kannattaa ottaa ISOSTI huomioon etenkin toiminnan alkuvaiheessa.
Jo alkumetreillä lähdettiin tekemisessä metsään, kun alusta asti tarjottiin räätälöityä koodia. Tällainen "tuote" vaatisi aktiivista myyntiä johon osaamista ei ollut alkuunkaan. Alkumetrien strategia olisi vaatinut jonkun mallin joka tukisi Koodersin VAHVUUKSIA eli tässä tapauksessa ongelmanratkaisua.
Rekrytoinnissa kuitenkin mielestäni onnistuttiin. Ei lähdetty etsimään valmiita konkareita vaan etsittiin nälkäisiä, innokkaita ja intohimoisia tyyppejä jotka sitten OPETETTIIN koodaamaan. Rekrytoimisen pitäisi mielestäni ehdottomasti olla suunnitelmallista, eikä reaktiivista. Näin koodari ehditään koulia talon tavoille kaikessa rauhassa, eikä tarvitse nakata uusia rekryjä suoraan altaan syvään päähän. "Ala tekemään tätä".
Videollapa vähän avaudunkin siitä, että jos yksi äijä pystyy pyörittämään firmaa ja kouluttamaan koodarin pitäisi se onnistua myös isommilla taloilla. Jonkun verran tulee ajatuksia myös mikromanageroinnista ja johtamisesta yleensä, mutta en kaikkea spoilaa tässä tekstiosuudessa.
Suosittelumarkkinointi on tehokasta
Sisältömarkkinointi podcast Arttu Käyhkön kanssa (Rookie Communications)
On kaunis kesäinen päivä. Linnut laulavat ja ankat haluavat pussistasi herkkuja. Sitten yhtäkkiä salami iskee kirkkaalta taivaalta ja projektia firmassanne vetänyt tyyppi säikähtää ja juoksee karkuun. Sinut nimetään projektivetäjäksi. Mitäs nyt tehdään?
Ne jotka haluavat apua ja tukea jäävät ilman ja pitkäaikaistyöttömyydestä unelmoivat käydään hakemassa kotoa avun piiriin. Miksi työtä haluavalle on tehty kaikki niin vaikeaksi?
Kävin Joonaksen kanssa hackJunctionin perään myös Slush 2016 tapahtumassa.